lördag 1 december 2012

Lucka 1: Philips el-ljusstake av metall

Först ut i juplyntskalendern är Philips el-ljusstake av metall. 34,50 kostade den när den var ny, men det var inte vad jag fick betala. 150 kr tyckte jag var dyrt då, när jag stod i Vadstena och tvekade, men hem följde den och jag har inte ångrat det.
053 Adventsljusstake Philips Daniel Grankvist
Den är så tunn och spröd att den mer känns som en teckning av en adventsljusstake än en riktig pryl. Trots sitt sirliga utseende står den stadigt. Jag gillar att den är så befriad från krusiduller. Minimalistisk är ett ord som ligger nära till hands för att beskriva den. I så fall är det nog det enda julpynt i det här hemmet som kan kallas så.
060 Adventsljusstake Philips förpackning Daniel Grankvist
Förpackningen är halva nöjet. Allt som finns i bilden vill jag ha, men särskilt koppen med träfat. Det tillverkades fler modeller på samma tema, till exempel en där ljusen står i en cirkel.

3 kommentarer:

P sa...

Sicken julinkontinens - första advent är i morgon...

RETROknoppen sa...

Det här är en mycket stilig elljusstake och trots den minimalistiska framtoningen har den även hittat vägen till mitt hem :)
Men någon kartong följde tyvärr ej med (köpte den på något skrotloppis för ringa penning)så det är som du säger, halva nöjet att se på kartongen. Lite avis, faktiskt ;)
Som sagt,lättplacerad med sin luftighet,,,fylld med nostalgi.

Daniel sa...

Ja, den är toppenfin! Jag är glad åt kartongen inte bara för att den är fin, ljusstaken är ju rätt ömtålig också och det är bra att ha en låda den kan bo i.