tisdag 3 juli 2012

Liljor och lök

Det är lite av en mellanperiod ute i stugan just nu. Vårblommorna är över och högsommarens blommor har inte kommit igång riktigt än,

004 korr Lilium bulbiferum Allium aflatunense Daniel Grankvist

men i rabatten på framsidan har Lilium bulbiferum, brandlilja, slagit. Rödlila kirgislök ger den orange färgen extra skjuts.

002 korr Lilium bulbiferum Allium aflatunense Daniel Grankvist

Snart kommer kirgislöken att vara borta och varma rosa toner ta över. Jag väntar bland annat på att rosen ´Louise Odier´ska slå ut. Snart snart.

3 kommentarer:

Ruben sa...

Det är två färger som kompletterar varandra bra. Men, jag vågar knappt skriva det, men nu börjar jag tröttna på lila alliumbollar för i år. Jag har några som troget kämpar på ett tag till.

Ha det gott!
/Ruben

Daniel sa...

Jo, det törs man skriva. Jag är i sanningens namn också lite trött på dem. De är fina, men nu vill jag se annat. Rosor till exempel. Massor av rosor.

Anjas Hill sa...

Liljor väntar jag på. Alla har knoppar men, de tycks vara så svårflirtade i år. Det är bara rosenliljan som har börjat blomma.
Även rosorna som tog så mycket stryk i våras har börjat blomma, så att det finns hopp om blomsterlivet även om det går så trögt i år./Anja