fredag 27 april 2012

Triss i krukor

028 korr Bo Fajans Ideal Gabriel Daniel Grankvist
De är små, men mycket fina. Den minsta gröna är bara 7 cm i diameter och den största 10 cm i diameter. Just nu hyser de minisaintpaulior alla tre. Den gul/vit-randiga tror jag heter Ideal och kommer från Gabriel, men den är omärkt under. Den till höger kommer från Bo Fajans. Den till gröna till vänster har en svag märkning som jag inte kan tyda. Är det någon som vet? Jag vet att hag har sett den i större storlekar också, men den lilla är väldigt söt.

Jag gillar småttiga krukor, men de är inte lätta att få tag på. Inte de allra minsta i alla fall.
Bilden är tagen för ett tag sedan och sedan dess har den högra saintpaulian börjat blomma. Det skrev jag om för något inlägg sedan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Njä. Men den till höger påminner mycket om U-E ändå.. /Petra

Daniel sa...

Jag håller helt med dig om att den ser ut som en UE-kruka, men den är märkt Bo 3 och ED, vilket borde stå för Ewald Dahlskog.

Nu i dagsljus såg jag att den vänstra krukan är märkt RW och gåtan löstes. Den kommer från Gefle.

Anonym sa...

Bo Fajans tilll höger i bild heter HERA och finns i 11 olika storlekar. Har sett den i vitt beige o grönt.
Jörgen