tisdag 3 april 2012

Dagens dukning med guldprickar

014 korr 
Jag borde sitta och skolarbeta, men det går trögt. För att lätta upp stämningen något var jag bara tvungen att eftermiddagsfika. Kanelbulle med vaniljkräm, fylld med grädde och mandelmassa samt en jitterbugg blev räddningen tillsammans med en kopp te. För att göra det ännu bättre tog jag Grand som gjordes för Gefle porslinsfabrik av Arthur Percy. Kannan, sockerskålen och gräddkannan med guldprickar syns inte så ofta på antik och loppis, men jag hade tur att hitta dem på Gamla Saker i Övik för några år sedan. Nu känns det lite bättre…

9 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vilken skatt!! Underbar service det där;) Förstår att studierna gick lättare efter det:) Ha det gott/Monne

Daniel sa...

Ja, man blir pigg av den. Jag måste snart fika igen. :-)

Kerstin sa...

Det blir alltid bättre när man dukar upp fint!

Ruben sa...

F-n vad kaffesugen jag blir!! ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Ruben sa...

PS
The är inget för mig!
/R

Daniel sa...

Det finns kaffe om man hellre vill ha det. :-)

Frida - fridasbetraktelser sa...

Nyfiken om och var Gamla saker i Övik ligger? :-) Hamnade här via google!

Daniel sa...

Det ligger lite undanskymt och de har bara öppet på sommaren, eller efter överenskommelse, men det är en jättetrevlig affär. De brukar ha ett skyltfönster inne i stan vid Expert där de visar lite. Åk dit. Jag brukar alltid hitta något när jag är där.

Daniel sa...

Glömde säga att butiken ligger i ett gårdshus/garage på Örnsköldsgatan.