onsdag 5 oktober 2011

Dagens bokfynd!

111 korr
Italienska trädgårdar av Georgina Masson i svensk översättning av Eva Paulsson. Jag har kollat efter den ett bra tag nu och på bokbörsen fanns den till ett verkligt billigt pris. Idag kom den i ett vadderat kuvert.
107
Jag har inte hunnit börja läsa än och det dröjer nog eftersom det är så mycket annat nu som händer, men det sägs att det fortfarande är en av de bästa böckerna om italienska trädgårdar som finns trots att den gavs ut i början av 60-talet. Det blir en spännande läsning.
110
På engelska kom den i nyutgåva i våras. Den nya verkar ha ett annat bildmaterial och också planer  över många av trädgårdarna. Jag kanske får ta och köpa den med…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har Daniel! Hittade hit längs några omvägar (via en länk hos Kerstin Kokk) och blir så klart en återvändare :)

Hälsa A!

/Petra på "barntrean".

Daniel sa...

Tack! Kul att du gillar det jag skriver. Jag är inte så flitig på att skriva, men jag ska försöka skärpa mig. :-)