lördag 28 augusti 2010

Trädgårdsdag

Hela veckan har vi hållit på med frukträdsbeskärning, men igår fredag hade vi en hel dag i skolträdgården med vanligt trädgårdsjobb. Det var kul att se hur fint allt har blivit. Eller nästan allt. Gröngödslingslanden ser lite risiga ut, men de tar sig nog. Vi har sått in ny gröngödsling. En del land är nyskördade och gapar tomma.
018 
Dahlior och jordärstkockor blommar för fullt.
011
Jag tog hand om min gröda lite igår också. En omgång broccolo och blomkål är skördade och jag ska prova att få en andra omgång. Mellan de nya plantorna broccolo, som för övrigt har växt bara fint med lite extra hönsgödsel, har jag lagt stenar för att förhoppningsvis samla lite värme kring plantorna så att de kanske hinner ge en andra skörd.
006 korr
I bakgrunden syns savoykål, palmkål, grönkål och två klasskompisar.

4 kommentarer:

Anders sa...

Jag trodde precis att det var liljor. Och så var det klasskompisar.

Andreas Strand sa...

jag har svårt å tro att det är samma land vi lever i... här uppe är det ju kyla, gula löv och misär numera =)

Anonym sa...

Nu längtar jag till att se dina fina bilder och kommentarer när det blivit höst också. Spännande! Kram /Rutan

Anonym sa...

Ja, mer bilder vill vi se!

/ru