söndag 4 juli 2010

Rosendag i Östra Tunhem

Jag hade tackat nej, men när jag väl kom dit på lördag kväll vet jag inte vad som hände. Det bara blev så, men jag är väldigt glad att jag guidade runt i trädgården. Det var skoj och lärorikt. Jag vill verkligen göra mer sånt. 224
Hembygdsföreningen trodde att det var ungefär 1500 besökare under dagen och jag tror dem. Det var mycket folk i en jämn ström hela tiden.
210
Blush Damask var helt enorm och alla blommor tittade ner på betraktarna.
259
Hela trädgården är en fantastisk blandning av planterade växter, ogräs och lyckliga slumper. På bilden krolliljor, pioner, kirskål, nävor, vallört och rosor jag inte vet namnet på.
Old blush toppklocka lungört
Blush Damask, toppklocka och prickiga blad av lungört.
362

1 kommentar:

Anders sa...

:-) Du är som klippt och skuren för det tror jag.